انواع پوشش های سخت کاری و مزایا و معایب هر کدام

9 / 10
از 52 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 خرداد 1398 در ساعت 21 : 13 دقیقه 6/2/2019 9:13:12 PM | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به اینکه در صنایع مختلف موارد بسیاری وجود دارد که تجهیزات فلزی با مواد غیر فلزی در تماس سایشی قرار دارند و سایش و خوردگی در آنها اتفاق می افتد. لذا نیاز به موادی که مقاومت بالایی در مقابل سایش داشته باشند در صنعت احساس می شود. نظر به اینکه در صنایع مختلف میزان و نوع سایش ها متفاوت بوده و همچنین در بعضی موارد سایش با ضربه همراه می باشد لذا محصولات مختلفی برای مقاومت در برابر این نوع سایش ها طراحی و تولید شده است.

شرکت توان پایش ماد به عنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت های Corodur  از آلمان وMartec  از فرانسه، بیش از 20 سال است که در زمینه سخت کاری تجهیزات در ایران و برخی کشورهای منطقه فعالیت دارد. شرکت های  ‌ Corodur و Martec جزو مطرح ترین شرکت های اروپایی تولید کننده محصولات ضد سایش می باشند و کیفیت محصولات این شرکت ها در سطح دنیا مورد تایید صنایع مختلف می باشند.

  • شرکت Corodur:

این شرکت در شهر Willich آلمان (نزدیک دوسلدورف) قرار دارد و با بیش از 30 سال سابقه تولید محصولات ضد سایش یکی از بزرگترین شرکت های آلمانی در این زمینه می باشد.

 محصولات این شرکت شامل سیم جوش  Flux cored wire  برای جوشکاری با قوس باز (FCAW) , جوشکاریMIG/MAG ،  جوشکاری زیر پودری (submerged arc welding ,SAW.) و الکترود کروم کارباید جهت سختکاری و همچنین الکترودها و سیمهای تنگستن کارباید برای سخت کاری با مقاومت بسیار بالا می باشد. همچنین این شرکت در زمینه تولید انواع محصولات جوشکاری شامل تجهیزات جوشکاری اتوماتیک سیم جوش ، تجهیزات متال اسپری و... نیز فعالیت دارد.

·   شرکت Martec:

این شرکت  از سال 1991 مشغول به تولید سیم جوش و پودر  تنگستن می باشد . مارتک یکی از معدود تولید کنندگان این محصول در دنیا بوده و از نظر کیفیت جزو برترین تولید کنندگان این نوع از محصولات در دنیا می باشد. شرکت Martec انواع تورچ جهت پاشش پودر و جوشکاری به روش Brazing را نیز تولید و عرضه می نماید.

سیم جوش و پودر تنگستن 

تنگستن موجود در سیم جوش های تولید شده توسط این شرکت دارای دو نوع ساختار شکسته و کروی می باشند و می توانند تا 4000HV سختی سایشی  ایجاد نمایند. البته میزان مقاومت در برابر سایش در ساختار کروی به دلیل ساختارآن بالا تر می باشد. این محصولات به شرح زیر قابل ارائه می باشند:

 الکترود تنگستن

پودرهاي نيكل و تنکستن: یکی از محصولات تولیدی شرکت Martecپودرهای نيكلي و تنگستن می باشند، كه جهت پوشش دهی با ضخامت های پایین مورد استفاده قرار می گیرند و به شرح زیر قابل ارائه می باشند.

 پودر نیکل تنگستن

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :