طرز کار گریس پمپ بادی

9 / 10
از 50 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 1 تير 1399 در ساعت 14 : 9 دقیقه 6/21/2020 2:09:01 PM | نظرات کاربران ( 0 )

گریس پمپ بادی وسیله ای جهت افزایش مقدار فشار گریس تزریقی در شفتها و محلهای مورد نظر امی باشد. این دستگاه گریس پمپ با استفاده از ورودی باد کمپرسور فشار مورد نیاز جهت تزریق گریس را ایجاد می کند.

گریس پمپ بادی از دو قسمت تشکیل شده است:

1- موتور پمپ بادی (pump Air Motor )

2- لوله پمپ ( pump tube )

طرز کار گریس پمپ بادی

موتور پمپ بادی بخش کاملا پنوماتیکی گریس پمپ بادی است. این بخش در واقع محرک و راه‌انداز گریس پمپ بادی است که شامل یک سیلندر و پیستون پنوماتیکی است و دارای آب بندهای پنوماتیکی می‌باشد. همچنین موتور پمپ بادی از یک سوپاپ کشویی تشکیل شده است که وظیفه‌ی انتقال هوا به صورت پیوسته به دو سوی پیستون جهت حرکت خطی را بر عهده دارد. یکی از مشکلات عمده که سبب خرابی این قسمت می شود ناشی از آب موجود در هوای ورودی به گریس پمپ بادی می‌باشد. جهت بالا بردن عمر مفید گریس پمپ بادی مانند هر وسیله بادی دیگر باید از واحد مراقبت هوای فشرده استفاده کرد. با واحد مراقبت هوای فشرده می‌توان هوای ورودی به داخل پمپ موتور بادی را تمیز کرد و از ورود هرگونه قطرات آب و یا گرد و غبار که سبب زنگ زدن قطعات و خرابی آب بندها می‌شود، جلوگیری کرد. علاوه بر زنگ زدگی آب موجود در فصول سرد سال یخ بسته و عملکرد موتور را دچار مشکل می نماید.

لوله گریس پمپ بادی دارای شفت‌ها و قطعاتی می‌باشد که حرکت رفت و برگشتی خود را از موتور بادی گرفته و وظیفه‌ی انتقال و پمپاژ گریس به سمت خروجی گریس پمپ بادی را دارد. شفت خروجی در موتور پمپ به شفت ورودی در لوله پمپ متصل است و توسط موتور پمپ به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. گریس توسط سوپاپ‌ مکیده می‌شود، سوپاپ به یک سمت تمایل به حرکت دارد و توسط ساچمه‌هایی که داخل لوله پمپ قرار دارند از برگشت گریس مانند یک شیر یکطرفه جلوگیری میکند. شایع‌ترین مشکل در این قسمت لنگی قطعات می‌باشد، میزان لنگی توسط ساعت اندیکاتور سنجیده می‌شود، برگشت لنگی قطعات (اصطلاحا بادگیری) در صورت بالا بودن لنگی امکان پذیر نمی‌باشد و حتما باید قطعه‌ تعویض گردد، در غیر اینصورت به علت عدم هم محوری قطعات گریس پمپ بادی کار نمی کند.

در گریس پمپ بادی با سایز کوچک قسمت موتور همانند و هم اندازه ی گریس پمپ بادی بشکه ای می باشد و فقط طول تیوب است که تعیین کننده سایز گریس پمپ بادی و بشکه آن است. این سایز 16، 55 و 200 کیلویی باشد.

 

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه گریس پمپ بادی درام کاور است. درام کاور که متناسب با قطر بشکه تهیه می شود دارای سوراخی جهت نصب کلگی یا همان ایرموتور پمپ است. نصب گریس پمپ توسط بانگ آداپتور انجام می شود.

دومین قطعه اساسی دیگر فالور پلیت یا صفحه هادی گریس است. با مکیده شدن گریس اطراف لوله پمپ این صفحه به سمت پایی رانده شده و گریس مورد نیاز را جایگزین می کند. همچنین جلوی ورود ذرات ریز و گرد و غبار را می گیرد.

جهت مشاهده انواع گریس پمپ بادی کلیک کنید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :