پمپ دیافراگمی پنوماتیکی

9 / 10
از 62 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 آذر 1398 در ساعت 15 : 58 دقیقه 12/3/2019 3:58:07 PM | نظرات کاربران ( 0 )

در پمپ دیافراگمی پنوماتیکی ابتدا با باز شدن شیر ورودی سیال وارد پمپ می شود و پلانجر بالا می رود. سپس هوای فشرده دیافراگم را به سمت پایین می راند و شیر خروجی باز می شود و سیال پر فشار خارج می شود و مجدداً پلانجر به سمت بالا حرکت می کند و همین مراحل تکرار می شود.

دیافراگم که با حرکت رفت و برگشتی خود وظیفه مکش و پمپاژ را برعهده دارد، همواره هوای فشرده را از سیال عبوری جدا نگه می دارد.

هر پمپ دیافراگمی پنوماتیکی دارای 2عدد دیافراگم و 4عدد شیر یکطرفه می باشد. دیافراگم ها و شیر های یکطرفه با سیال در تماس خواهند بود. این یکی از مهم ترین نکات در انتخاب پمپ دیافراگمی است چون سیال می تواند بر روی این قطعات اثرات مخربی بر جای گذارد.

اجزای پمپ دیافراگمی پنوماتیکی

یکی از قابلیت های پمپ دیافراگمی توانایی عبور درات جامد به همراه سیال می باشد.

اندازه این ذرات از پمپ دیافراگمی پنوماتیکی بر اساس سایز ورودی و خروجی پمپ متفاوت می باشد.

در مواردی که به همراه سیال عبوری از پمپ دیافراگمی پنوماتیکی ذرات جامد هم وجود دارد باید در هنگام انتخاب پمپ به تاثیرات سایشی این ذرات توجه شود.

اصولا اجزای پمپ دیافراگمی پنوماتیکی از جنس لاستیک و ترموپلاستیک، مقاومت سایشی کمتری نسبت به مواد فلزی دارند.

در بین فلزات استنلس استیل ۳۰۴ مقاوم تر از سایر فلزات است و آلومینیوم در ردیف آخر قرار دارد.

بنابر این در صورت وجود ذرات ساینده از قطعات فلزی در بدنه و قطعات داخلی پمپ استفاده نمایید تا پمپ دیافراگمی پنوماتیک عمر طولانی تری داشته باشد.

پس از انتخاب جنس قطعات پمپ، نوبت به انتخاب سایز پمپ می رسد. پمپ های دیافراگمی پنوماتیکی بصورت نرمال دارای نسبت ۱:۱ هستند. با توجه به فشار هوای 7-8 بار کمپرسور، هد این پمپ ها به 80 متر می رسد.

به منظور مشاهده انواع پمپ دیافراگمی پنوماتیکی کلیک کنید.

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :